„Beveik du metai mokslų drauge su Grundtvig programa finišuos Briuselyje...“ |
Parašė |
Ketvirtadienis, 07 Gegužė 2015 15:38 |
Sparčiai populiarėjanti mokymosi visą gyvenimą samprata ir poreikis neaplenkė ir Zarasų rajono savivaldybės kultūros centro kolektyvo. Nuo 2013 metų kultūros centras dalyvauja švietimo paramos fondo remiamoje mokymosi visą gyvenimą programoje Grundtvig (dabar Erasmus +) ir vykdo projektą „Socialinė praktika – kitoks, naujas požiūris“ („New approaches to socially engaged practice“) Per tą laikotarpį projekto dalyviai mokėsi 6 išvykstamuosiuose seminaruose: Paryžiujs (Prancūzija): pirmasis projekto partnerių susitikimas, organizacijų pristatymas, veiklų aptarimas, datų planavimas; Londonas (Anglija): kūrybinio mąstymo seminaras, paremtas E. de Bono metodu „6 mąstymo skrybėlės“. Darbuotojai mokėsi spręsti iškilusias problemas organizacijoje: koordinuotai, nešališkai, kūrybiškai ir tiksliai, į problemą pažvelgiant ir ją įvertinant iš visų įmanomų aspektų: 6 skrybėlės – 6 būdai pažvelgti į esamą situaciją.
Montepulciano (Italija): kūrybinės patirties tarp skirtingų kultūrinių organizacijų mainai. Kritinio mąstymo ir kultūrinėse organizacijose kylančių problemų gilioji analizė, padedant nešališkiems konsultantams iš kitų šalių. Dalyvauta susitikimuose su imigrantėmis moterimis iš Afrikos: kaip kultūrinė veikla skirtingų tautų žmonėms padeda integruotis į naują aplinką. Savęs ir savo kolegų pažinimas šiuolaikinio šokio-judesio terapijoje (taikoma ir veiklose žmonės su psichine negalia), komandos formavimo bei jos narių motyvavimo veiklos;
Londonas (UK): tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis „Deptford X“. Dalyvauta su specialiai paruošta programa „Who want‘s an Apple“ (tradicinės lietuviškos sutartinės šiuolaikinio žmogaus lekiančiame gyvenime). Pasirodymą surengėme drauge su Montepulciano (Italija) teatro „Il Grifo e il Leone“ aktoriais kurie pristatė balsų improvizaciją imigracijos tema. Briuselis (Belgija): Teatro užsiėmimuose buvo mokoma pajausti savo kūną, jo galimybes, judesių pagalba atrasti ryšį su kitais. Puikų įspūdį dalyviams paliko „orkestras – ne muzikantams“, kurio tikslas buvo parodyti santykio tarp muzikantų svarbą. Dalyvių (tarp kurių buvo ir niekada gyvenime nelaikiusių rankose jokio muzikos instrumento) sudarytas orkestras, pasitelkiant vien akių kontaktą ir klausą, be jokio dirigento ar lyderio pagalbos turėjo groti kartu, keisti tempus, garsumą, ritmiką bei atlikti kitas muzikines kūrybines užduotis.
Lektorė Ulla Hase (Belgija) pateikė dvi skirtingas užduotis: pirmoji grupė tapė užmerktomis akimis, pasinaudodami tik savo juslėmis, o antroji – kūrė simetriškus piešinius tapybai naudodami abi rankas vienu metu. Šių mokymų tikslas buvo įtraukti į tapybos procesą vaizduotę, panaudoti neįprastas savo kūno galimybes saviraiškai. Thierry Madiot (Prancūzija) parodė kokią galią turi garsai ir kaip jie gali atpalaiduoti garsų masažų užsiėmimuose. Bordo (Prancūzija): praktinės patirties mainai. Darbas mišriose tarptautinėse grupėse. Kalbos barjero naikinimas įvairiomis meno formomis – orkestras ne muzikantams, muzikos instrumentų gamyba iš antrinių žaliavų, grojimas jais; susitikimas su Bordo (Prancūzija) ir Montepulciano (Italija) organizacijomis dirbančiomis su migrantėmis moterimis (socialinių problemų sprendimas, moterų įtraukimas į visuomeninę veiklą, sociokultūrinių skirtumų, rasizmo mažinimas meno pagalba).
Tylos ir garso asimiliacija: garsų masažas mūsų organizmui ir sugebėjimas įsiklausyti į tylą. Orkestro ne muzikantams lektoriai – profesionalūs muzikai, dirbantys ir su autizmu sergančiais vaikais, bei taikantys šiuos metodus ir jų vystymosi procesui spartinti. Patirtis – neįkainojama. Kalbėti draudžiama, o visas bendravimas vyksta tik akimis, gestais, klausos ir mąstymo pagalba.
Mokymuose jau dalyvavo 22 kultūros centro darbuotojai. Visi grįžo pasisėmę naujos patirties bei suvokimo, idėjų kaip dirbti su skirtingais žmonėmis, kaip juos jungti bendroms veikloms ir teigiamiems rezultatams. Kiekvienam iš mūsų tobulėti reikia kiekvieną dieną: pamiršti savo asmenines baimes, trūkumus, neigiamas emocijas ir nusiteikimą. Dirbant su žmonėmis tai labai svarbu, todėl šis projektas kultūros centro darbuotojams suteikė puikių galimybių papildyti savo emocinio intelekto atsargas, tiek teorines tiek praktines bendravimo su visiškai skirtingai į pasaulį žvelgiančiais ir jį suprantančiais žmonėmis žinias, išmokti analizuoti situacijas neturint išankstinio nusistatymo arba kažkieno kito suformuotos nuomonės. Iš kitų organizacijų parsivežėme nemažai darbo metodų, kūrybinio mąstymo principų. Džiaugiamės, galėdami naujoves išbandyti savo aplinkoje ir su žmonėmis, kuriuos matome ir drauge dirbame kasdiena.
Noriu tikėti, kad tai tik pirmas žingsnis tiesioginių patirčių link. Neužsisėdėkime vienoje būsenoje. Nuo sąstingio rūdija mintys, supratimas ir elgesys.
Rasa Lukošiūnaitė Zarasų rajono savivaldybės kultūros centro Salako struktūrinio padalinio vadovė Projekto koordinatorė
|